多分野・多国籍PBLを通した院生のチーム活動に対する意識変化 : 岡山大学教育学研究科の必修科目を事例として

学習開発学研究 13 号 37-47 頁 2021-03-30 発行
アクセス数 : 434
ダウンロード数 : 122

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
JEducSci_13_37.pdf 598 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
多分野・多国籍PBLを通した院生のチーム活動に対する意識変化 : 岡山大学教育学研究科の必修科目を事例として
タイトル ( eng )
Changes in learners’ consciousness caused by project-based learning in Okayama University Graduate School
作成者
山﨑 麻友
韓 笑
趙 徳慧
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
13
開始ページ 37
終了ページ 47
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This paper summarizes the changes in learners’ consciousness while proceeding with a project as a team in project-based learning (PBL) in the Master’s Program in Educational Sciences, Okayama University. The project team in this program consisted of people coming from multiple nationalities and fields of specialty, with various ideas and holding different values. Therefore, to take advantage of diversity and expertise, grasp things from a broader perspective, and discover the possibilities of new research perspectives, we examined the PBL significance and issues pertaining to it considering the actual feelings of learners through PBL. Also based on real case in our team since we been through a lot of troubles and culture crush. We thought it was necessary to go. Therefore, we conducted a questionnaire survey for other learners and analyzed the results from the perspectives of both Japanese and international students. Finally, we discussed the PBL significance in this program and matters for the next year.
著者キーワード
project-based learning (PBL)
teamwork
multinational
multi-area
PBL (Project-Based Learning)
チーム活動
多国籍
多分野
内容記述
井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
発行日 2021-03-30
権利情報
Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X