「数楽の眼」を育成する算数科授業の開発 : 「看図アプローチ」を援用して

教職開発研究 2 号 49-56 頁 2019-03-15 発行
アクセス数 : 363
ダウンロード数 : 90

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
JPDTSL_2_49.pdf 18.1 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「数楽の眼」を育成する算数科授業の開発 : 「看図アプローチ」を援用して
タイトル ( eng )
The Curriculum Development of Mathematics for Cultivating The Eye of Mathematical Appreciation: Applying Kanzu-Approach
作成者
宮島 侑希
収録物名
教職開発研究
Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders
2
開始ページ 49
終了ページ 56
収録物識別子
[PISSN] 2433-8664
[NCID] AA12860624
抄録
The purpose of this study is to develop the curriculum of mathematics for cultivating the Eye of Mathematical Appreciation. In this paper. the authors applied Kanzu-Approach which provides visual texts and model of reading comprehension for mathematics classes and mathematics note 'Discovery'. As a result, it became possible for children to appreciate the events and phenomena from the viewpoints of number, quantity, shape, and its relationship. This result shows the achievement of criteria on the rubric assessment.
著者キーワード
Eye of Mathematical Appreciation
Kanzu-Approach
visual text
model of reading comprehension
数楽の眼
看図アプローチ
ヴィジュアルテキスト
読解処理モデル
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科 教職開発講座
発行日 2019-03-15
権利情報
Copyright (c) 2019 教職開発講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2433-8664
[NCID] AA12860624