多様な価値を包摂するA/r/tographyの試み : Narrative by three pictures project in Hiroshimaを通して
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 1 号
275-284 頁
2020-12-25 発行
アクセス数 : 672 件
ダウンロード数 : 359 件
今月のアクセス数 : 15 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50209
ファイル情報(添付) |
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_275.pdf
46.5 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
多様な価値を包摂するA/r/tographyの試み : Narrative by three pictures project in Hiroshimaを通して
|
タイトル ( eng ) |
A/r/tography Attempted to Include Diverse Values: Through “Narrative by three pictures project in Hiroshima”
|
作成者 |
森本 謙
モサバルザデ マルジエ
新井 馨
会田 憧夢
生井 亮司
|
収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
号 | 1 |
開始ページ | 275 |
終了ページ | 284 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
抄録 |
The five participants in this study walked through Hiroshima Peace Memorial Park and its neighborhood and created a narrative based on three photographs using the A/r/tography method. They emphasized the images and thoughts evoked by the walk―encountering people, things, and events̶and autonomously developed themes, purposes, expression media, and description methods. Each participant selected and discussed an arbitrary context from among the multilayered awareness and inherent themes. This study proposed the use of photography as a medium for inquiry in art classes.
|
著者キーワード |
A/r/tography
Arts-Based Research
photography
inquiry
walking
アートグラフィー
アートベイスド・リサーチ
写真
探究
ウオーキング
|
内容記述 |
本研究は,JSPS科研費JP18K13160,JP18H01010,JP18H01007及びSSHRC (890-2017-0006) の助成を受けて実施・公表されました。
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
|
発行日 | 2020-12-25 |
権利情報 |
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|