How Teachers Use Podcasts to Improve English Skills

広島外国語教育研究 Issue 22 Page 91-99 published_at 2019-03-01
アクセス数 : 900
ダウンロード数 : 359

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 0
File
h-gaikokugokenkyu_22_91.pdf 254 KB 種類 : fulltext
Title ( eng )
How Teachers Use Podcasts to Improve English Skills
Creator
Lauer Joe
Source Title
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 22
Start Page 91
End Page 99
Journal Identifire
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
Abstract
本稿の目的は,世界中の様々なESL(第二言語としての英語)およびEFL(外国語としての英語)教員たちが,学生の英語技能向上のために,ポッドキャストをどのように利用しているかを明らかにすることである。包括的な文献調査とemailのやり取りを通じた調査によって,広く行われている2つの教育上のアプローチが明らかとなった。(1)人気の高いポッドキャストの視聴を宿題として課し,授業中に当該ポッドキャストにある単語やテーマを使ったスピーキングやライティングの課題を課す。(2)学生たちに,小グループで自分達自身の手によるポッドキャスト作成を課す。本稿では,それぞれの方法について詳しく説明する。
This paper delineates how various English as a Foreign Language (EFL) and English as a Second Language (ESL) teachers around the world use podcasts to improve their students’ skills. A comprehensive review of the literature and a series of email exchanges identified two widely-used pedagogical approaches: 1) Some teachers have students listen to popular podcasts outside of class, and then in class the students do various speaking and writing activities using the vocabulary and topics in the podcasts. 2) Other teachers have students create their own podcasts. Each of these techniques is explained in detail.
Keywords
英語能力を向上するために先生たちのポッドキャストの使い方
NDC
Education [ 370 ]
Language
eng
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学外国語教育研究センター
Date of Issued 2019-03-01
Rights
Copyright (c) 2019 広島大学外国語教育研究センター
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332