高等学校英語授業における教師と生徒のインタラクションの分析
学校教育実践学研究 24 巻
99-106 頁
2018-03-22 発行
アクセス数 : 1275 件
ダウンロード数 : 534 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/45463
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_24_99.pdf
789 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
高等学校英語授業における教師と生徒のインタラクションの分析
|
タイトル ( eng ) |
An Analysis of Teacher-Student Interactions in Senior High School English Classrooms
|
作成者 |
飯田 弘哉
秦 史典
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 24 |
開始ページ | 99 |
終了ページ | 106 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The purpose of this study is to identify features of teacher-student interaction in senior high school English classrooms in Japan. In recent second language acquisition research, many studies have been carried out on corrective feedback to L2 learners’ oral and written errors. However, although classroom interactions include far more diverse interactions including error corrections, few studies have analyzed how meaningful and communicative those interactions are. Therefore, the present study chose two 50-minutes English lessons by two experienced high school teachers, extracted from their lessons a total of 85 units of teacher-student/ student-to-student interactions in English/Japanese and closely scrutinized them for common classroom communication patterns among Japanese teachers of English. The results indicated that the analyzed classroom interactions contained many teacher-dominated one-way interactions both in English and Japanese.
|
著者キーワード |
classroom interaction
corrective feedback
English classes
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2018-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|