ドイツの音楽科教育における教育スタンダード議論 : Musik und Bildung 誌を中心に

アクセス数 : 900
ダウンロード数 : 119

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
MusicCultEduc_22-23_1.pdf 1.04 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ドイツの音楽科教育における教育スタンダード議論 : Musik und Bildung 誌を中心に
タイトル ( eng )
Disputes about Standards for Music Education in Germany: Focusing on the Articles of Musik und Bildung
作成者
収録物名
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
22・23
開始ページ 1
終了ページ 8
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
抄録
The aim of this study is to clarify the point at issue about standards in music education field in Germany from 2002, when KMK resolved to make standards of main subjects.
Surveying carefully music educational magazine Musik und Bildung issued from 2002 onwards, the main points of the disputes ware clarified as follows. Described standards should be limited to the core contents that function as minimum standards in order that each of schools may make up music education autonomously as the need depending on the situation of each school.
As a result of disputes about standards in music education in the early stages where KMK announced standards, music educators tried to improve music education in quality essentially through recognizing necessity of theoretical and pragmatic investigation in music educational context for developing standards for music education.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
発行日 2011-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850