Preparing Students for Presenting Abroad
学校教育実践学研究 23 巻
147-153 頁
2017-03-22 発行
アクセス数 : 1039 件
ダウンロード数 : 134 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/42784
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_23_147.pdf
1.44 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Preparing Students for Presenting Abroad
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 23 |
開始ページ | 147 |
終了ページ | 153 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The recent move toward globalization of universities in Japan has forced those universities to think of new ways of internationalizing their campuses. One common way of doing this is to promote study abroad programs for their students. As a result, new courses have been developed to help these students prepare for their academic time abroad, writing reports and giving presentations in English, often in a format that is very different from what they would normally do in their home country. This paper will share data on the results of one such class, which utilized a type of learning cycle to assist students in improving their English presentation skills.
|
著者キーワード |
Study Abroad
Presentations
Learning Cycle
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2017-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|