中学校・高等学校におけるアクティブ・ラーニングの類型と実践的課題

学校教育実践学研究 23 巻 57-64 頁 2017-03-22 発行
アクセス数 : 1134
ダウンロード数 : 1478

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_23_57.pdf 868 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
中学校・高等学校におけるアクティブ・ラーニングの類型と実践的課題
タイトル ( eng )
Types of Active Learning in High School and Junior High School
作成者
松田 充
佐藤 雄一郎
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
23
開始ページ 57
終了ページ 64
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The current paper sought to analyze policy trend of Active Learning, to clarify the practical purpose and issues on Active Learning, and describe types of Active Learning in high school and junior high school. The types of Active Learning is analyzed from three perspectives of reforms including school curriculum, teaching method, and learning method. For the practice by Active Learning, it will be the key issue on which perspective is emphasized.
著者キーワード
Active Learning
Curriculum
Teaching and Learning
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2017-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493