小学校における地理的内容の展開とその特徴 : イギリス初等地理テキストブック Collins Primary Geography の分析から
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Issue 65
Page 45-52
published_at 2016-12-22
アクセス数 : 1302 件
ダウンロード数 : 472 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/41612
File |
BullGradSchEducHU-Part2_65_45.pdf
1.05 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
小学校における地理的内容の展開とその特徴 : イギリス初等地理テキストブック Collins Primary Geography の分析から
|
Title ( eng ) |
Geographical Contents in Primary School : An Analysis of the English Geography Textbook “Collins Primary Geography”
|
Creator |
Sakaue Hiroaki
Murata Sho
Sugitani Mariko
Tong Yaqina
Nakamura Yusuke
Hashimoto Kuninori
Imai Takahide
Ujihara Shu
Kodama Taisuke
Shigematsu Fumiya
Takeshita Kohei
Tao Zi
Pan Yihan
Yamamoto Ryo
Yokogawa Satoshi
Yoshikawa Tomonori
Liu Sichun
|
Source Title |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
Issue | 65 |
Start Page | 45 |
End Page | 52 |
Abstract |
In this study, we have analyzed the English geography textbook “Collins Primary Geography”, in order to clarify the characteristics of geographical contents in primary school. Results of this study are as follows: age (grade)-appropriate teaching through different process of leaning (awareness, understanding, cognition and value judgement) and physical, human, environmental geography and topography as a content. However, there are no contents across physical and human geography, one of the features of geography, in the textbook.
|
Keywords |
Geographical Education
England
Geography Textbook for Primary School
地理教育
イギリス
初等地理テキストブック
|
Descriptions |
本稿は,2016年度前期開講の地理認識内容学特講(由井担当)の一部をもとに,加筆・修正を加えたものである。
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科
|
Date of Issued | 2016-12-22 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|