イギリス初等地理テキストブックにおける環境地理学習の特質

アクセス数 : 1060
ダウンロード数 : 243

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part2_65_37.pdf 1.01 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
イギリス初等地理テキストブックにおける環境地理学習の特質
タイトル ( eng )
Environmental Study in Elementary Geography in the United Kingdom by Analysis of Geographical School’s Textbook
作成者
村田 翔
阪上 弘彬
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
65
開始ページ 37
終了ページ 44
抄録
Environmental education in elementary school in Japan is defined as “Moral Education” by the national curriculum. However, environmental education is one of the most important contents in geographical education. This study aims to clarify the contents in elementary geography in the United Kingdom by analyzing the elementary geographical textbook, in order to develop the basic environmental geographical education. And also we want to know how to educate environmental study in elementary school and how to improve it, from the view point of ESD (“Education for Sustainable Development”). Analyzed the elementary geographical textbooks, we find that it is effective for environmental education in UK to use various activities. All geographical textbooks foster problem solving abilities by using geographical activities and rearing scientific thinking.
著者キーワード
environmental study
elementary school
Geography
textbook
UK
環境学習
初等教育
地理
テキスト
イギリス
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2016-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725