高校コミュニケーション英語教科書課末タスクの分析 : 本文テキストをもとにした技能統合を促す設問に焦点を当てて

学校教育実践学研究 22 巻 163-170 頁 2016-03-22 発行
アクセス数 : 1655
ダウンロード数 : 1191

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_22_163.pdf 1.37 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
高校コミュニケーション英語教科書課末タスクの分析 : 本文テキストをもとにした技能統合を促す設問に焦点を当てて
タイトル ( eng )
An Analysis of Post-text Tasks in High School English Communication Textbooks : Focusing on Reading-based Questions Enhancing Skill Integration
作成者
吉田 来依可
久万 瑞帆
有馬 史織
江 婉
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
22
開始ページ 163
終了ページ 170
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The goal of this short article is to analyze post-text tasks in Japanese senior high school English textbooks focusing on activities following the main texts to promote skill integration. Compared with the heightened interests in a series of textbook studies focusing on main texts, very little attention has been paid to the roles of post-text tasks in English textbooks. For this study, three senior high school English textbooks authorized by the Japanese Government were selected and their post-reading tasks were analyzed from the viewpoints of skill integration. As a result, it was found that relatively few tasks were available for skill integration in the analyzed textbooks and one advanced level textbook introduced some activities enhancing output of the learners’ own ideas and opinions.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2016-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493