フランス前期中等教育段階における「科学テクノロジー統合教育」に関する考察

学校教育実践学研究 22 巻 149-154 頁 2016-03-22 発行
アクセス数 : 849
ダウンロード数 : 190

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_22_149.pdf 1 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
フランス前期中等教育段階における「科学テクノロジー統合教育」に関する考察
タイトル ( eng )
A Study of “Integrated Science and Technology Teaching (EIST)” at Lower Secondary School in France
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
22
開始ページ 149
終了ページ 154
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this study, author analyses the characteristics of Integrated Science and Technology Teaching (EIST) at Lower Secondary School in France.

As a result, it pointed out that the following. EIST increases students’ interest in science and technology through investigative activities. Sufficient time is ensured for learning activities. Acquisition of the competences of socle commun is expected through the study of EIST. It is possible for students to be aware of relationship and coherence of science and technology. EIST shows a new model of learning relating to science and technology in lower secondary school.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2016-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493