認定こども園のカリキュラムに関する課題と展望 : エデュケア(educare)の概念からの検討
幼年教育研究年報 31 巻
15-21 頁
2009-07-21 発行
アクセス数 : 1464 件
ダウンロード数 : 1533 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/31139
ファイル情報(添付) |
AREC_31_15.pdf
351 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
認定こども園のカリキュラムに関する課題と展望 : エデュケア(educare)の概念からの検討
|
タイトル ( eng ) |
Concept of "Educare," and Perspectives and Problems of Approved Child Institutions' Curriculum
|
作成者 |
松井 剛太
越中 康治
若林 紀乃
樟本 千里
藤木 大介
上田 七生
長尾 史英
山崎 晃
|
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 31 |
開始ページ | 15 |
終了ページ | 21 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
The conditions of approved child institutions are decided mainly from a management perspective, rather than from the need to think about childcare from the parent's, caregiver's, or children's perspectives. In the field of childcare, enriching the curriculums of approved child institutions has been an important topic. In closely examining the desirable curriculum for approved child institutions, we have introduced the concept of "educare," that combines education with care. We have discussed the theoretical background and the curriculum based on "educare." It is necessary to gather caregiver's opinions and different case studies to buildup a bottom-up curriculum that corresponds to "educare."
|
著者キーワード |
educare
approved child institution
study of the curriculum
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
|
発行日 | 2009-07-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|