中国における国際理解教育の現状と課題 : 小学校教科「品徳と社会」を中心として

アクセス数 : 1091
ダウンロード数 : 1141

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
中国における国際理解教育の現状と課題 : 小学校教科「品徳と社会」を中心として
タイトル ( eng )
The Actual and Problem of the International Understanding Education in China : The Case of the Subject "Moral and Society" of the Elementary School
作成者
蔡 秋英
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
59
開始ページ 87
終了ページ 96
抄録
This paper is aimed to search the actual and problem of the International Understanding education in China through the analysis of the subject "Moral and society". The result of analysis, the International Understanding education is aimed to cultivate "global citizen" from the global perspective constituted three stages. the International Understanding education formed the contents mainly that: world geography, economics, world heritages, ethnic culture, and the issues of earth. Children set out the themes of learning, and then they learn a lot of activities: collecting and disposition information, imitation, debating, experience, and presentation. However the International Understanding education also still have many problems.
著者キーワード
China
social studies of the elementary school
the international understanding education
the actual and problem
中国
小学校社会科
国際理解教育
現状と課題
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2010-12-24
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725