子ども同士のいざこざを解決するための指導方法のあり方
学校教育実践学研究 16 巻
145-155 頁
2010-03-20 発行
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HiroshimaJSchEduc_16_145.pdf
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
子ども同士のいざこざを解決するための指導方法のあり方
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タイトル ( eng ) |
Study of Teaching Methods for Solving Quarrels between Children
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作成者 |
中尾 香子
永瀬 美帆
藤橋 智子
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収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
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巻 | 16 |
開始ページ | 145 |
終了ページ | 155 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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抄録 |
The purpose of this paper is to examine the teaching methods used when solving a quarrel between children. Accordingly, the importance of the children's friendship is described. Secondly, the necessity that parents and teacher intervene when a quarrel occurs is discussed. The effect of the intervention of parents and teacher is considered from the results of a workshop. As a result, the following points were clearly identified. There are three patterns for the method of intervention. The first pattern is that the children maintain a good interpersonal relationship, the second is to foster an awareness of rules in the children, and third, to teach value judgment standards.
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
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発行日 | 2010-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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