アメリカの算数教育における「見積り」指導 : その現状と基本的な考え方について

アクセス数 : 1103
ダウンロード数 : 332

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
アメリカの算数教育における「見積り」指導 : その現状と基本的な考え方について
タイトル ( eng )
Teaching and Learning "Estimation" in USA Mathematics Education : The Present State of Affairs and Fundamental Conception
作成者
収録物名
広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2
40
開始ページ 87
終了ページ 94
抄録
The emphasis of the teaching and learning estimation (TLE) in mathematics education is a recent common feature to Japan and USA. The purpose of this paper is to make clear the present state of TLE in USA and its fundamental conception.

By analysing four mathematics textbook series published before the "STANDARDS" (1989), all of them deal with estimation in relation to measurement, computation, and problem solving. Therefore, the intention of emphasising TLE in the "STANDARDS" is not to introduce estimation as a new topic into mathematics curriculum but to improve TLE. It is the fundamental conception of TLE to develop the individual student's estimation mind-set.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部
発行日 1992-03-30
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0440-8713
[NCID] AN0021336X