Evolving FPS Game Players by Using Continuous EDA-RL

5th International Workshop on Computational Intelligence & Applications Proceedings : IWCIA 2009 143-146 頁 2009-11 発行
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ファイル情報(添付)
A1211.pdf 226 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Evolving FPS Game Players by Using Continuous EDA-RL
作成者
Tsubota Hajime
Handa Hisashi
収録物名
5th International Workshop on Computational Intelligence & Applications Proceedings : IWCIA 2009
開始ページ 143
終了ページ 146
抄録
This paper extends EDA-RL, Estimation of Distribution Algorithms for Reinforcement Learning Problems, to continuous domain. The extended EDA-RL is used to constitiute FPS game players. In order to cope with continuous input-output relations, Gaussian Network is employed as in EBNA. Simulation results on Unreal Tournament 2004, one of major FPS games, confirm the effectiveness of the proposed method.
NDC分類
技術・工学 [ 500 ]
言語
英語
資源タイプ 会議発表論文
出版者
IEEE SMC Hiroshima Chapter
発行日 2009-11
権利情報
(c) Copyright by IEEE SMC Hiroshima Chapter.
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-3977
[URI] http://www.hil.hiroshima-u.ac.jp/iwcia/2009/