戦後初等理科教育の革新とG. S. クレイグ著「科学の教室」及び「科学と子供の生活」の翻訳出版

学習開発研究 1 号 41-49 頁 2000-03-24 発行
アクセス数 : 1201
ダウンロード数 : 240

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JLearnCurrDev_1_41.pdf 850 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
戦後初等理科教育の革新とG. S. クレイグ著「科学の教室」及び「科学と子供の生活」の翻訳出版
タイトル ( eng )
The Reformation of Elementary School Science Education in Postwar Japan and the Translation and Publication of "Science for the Elementary School Teacher" and "Science in Childhood Education" Written by G. S. Craig
作成者
収録物名
学習開発研究
Journal of learning and curriculum development
1
開始ページ 41
終了ページ 49
抄録
G. S. Craig's writings were most popular in the 1940s in America and he described the theory of the democratic science education in his books. In order to make use of reforming the elementary school science education in Occupied Japan, Craig's books were translated into Japanese. GHQ/SCAP carried out it in accordance with the CIE Translation Program as a part of the Cultural Exchange Programs. His versions, "Kagaku no kyoshitsu" (1949) and "Kagaku to kodomo no seikatsu" (1949), resulted in best sellers and had a good effect on teaching science in the elementary school in Japan.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発専攻基幹講座
発行日 2000-03-24
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[NCID] AA1146231X