A Study of Simplification Strategies at the Discourse Level by Native and Non-Native Speakers of English : Their Use of Discourse Markers.

学校教育実践学研究 1 巻 65-73 頁 1995-03-20 発行
アクセス数 : 1140
ダウンロード数 : 130

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_1_65.pdf 650 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
A Study of Simplification Strategies at the Discourse Level by Native and Non-Native Speakers of English : Their Use of Discourse Markers.
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
1
開始ページ 65
終了ページ 73
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In his previous article, the present writer analyzed the use of discourse markers when a native speaker of English paraphrased a passage in English and pointed out the need to carry out research into simplification efforts at the discourse level. The present study used larger sample passages to compare the original and simplified versions than in the previous study in order to arrive at a clearer picture of a native speaker's simplification strategies. Furthermore, it analyzed a non—native English teacher's speech in the classroom and also examined the strategies used at the discourse level for making input comprehensible.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学校教育学部附属教育実践研究指導センター
発行日 1995-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493