文学テクストに対する子どもの反応の発達 : 米国を中心とした先行研究の検討

広島大学学校教育学部紀要. 第一部 17 巻 19-33 頁 1995-01-20 発行
アクセス数 : 1207
ダウンロード数 : 436

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
文学テクストに対する子どもの反応の発達 : 米国を中心とした先行研究の検討
タイトル ( eng )
A Survey on Developmental Studies of Children's Response to Literature in the United States
作成者
収録物名
広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I
17
開始ページ 19
終了ページ 33
抄録
The primary purpose of this paper is to survey on developmental studies of Children's responses to literature in the United States, in order to have some suggestions to explore the developmental features of children's responses to literature. Four studies have been examined in this paper; Galda(1983), Hickman(1981), Cullinan, Harwood, & Galda(1983), and Many(1991). As a result, some suggestions for developmental studies of children's responses to literature were pointed out as follows. (1)We need to clarify what is a 'mature' reader. (2)We need to provide some models of readers for children. (3)We need to develop some methods to observe children's responses in classroom contexts. (4)We need to make some scales to evaluate the qualities of children's responses.
NDC分類
教育 [ 370 ]
文学 [ 900 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学校教育学部
発行日 1995-01-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0387-4850
[NCID] AN00213326