模擬授業を複数回実施することの効果に関する事例的研究 : ソフトバレーボールを教材として

学校教育実践学研究 15 巻 39-48 頁 2009-03-20 発行
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ファイル情報(添付)
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タイトル ( jpn )
模擬授業を複数回実施することの効果に関する事例的研究 : ソフトバレーボールを教材として
タイトル ( eng )
A Case Study on the Effect of the Consecutive Trial Teachings : Use of Soft Volley Ball as Teaching Contents
作成者
村井 潤
松田 泰定
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
15
開始ページ 39
終了ページ 48
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This study aims to consider following two points through the trial teachings in "Teaching Contents of Elementary Physical Education" in Hiroshima University of Elementary School Teacher Education Program. One is to consider effect of planning and practicing consecutive trial teachings. The other is to consider students' understanding of motor skills and teaching technique through the consecutive trial teachings. The results are summarized as follows. 1. Students realized that their practicing were improving. 2. Consecutive trial teachings gave students consciousness to relate first trial teaching to second trial teaching. In addition, they gave students effect to reflect on their trial teachings. 3. Students' consciousness of problems to be solved at first trial teaching is different from that at second trial teaching because of teaching contents and teaching skills.
NDC分類
教育 [ 370 ]
スポーツ・体育 [ 780 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2009-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493