美術科授業「防府養護学校版・舞台『子どもの遊び』をつくろう!」の意味の検討

学校教育実践学研究 6 巻 69-78 頁 2000-03-20 発行
アクセス数 : 800
ダウンロード数 : 249

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_6_69.pdf 1.06 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
美術科授業「防府養護学校版・舞台『子どもの遊び』をつくろう!」の意味の検討
タイトル ( eng )
A Study of the Meaning of an Art Class : In Case of a School Performance "Let's Make a Children's Play" at Hofu School for the Handicapped
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
6
開始ページ 69
終了ページ 78
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
We are all aware that art education must pursue education of art and education through art at the same time and that this goal can be hardly achieved. Mrs. Mohri's lesson introduced in this article, however, provided us with an absolutely superb image of art lesson. Furthermore, her lesson can be highly regarded as the embodiment of 3-H art education, which will be my lifelong claim. Then, what made her lesson so successful? The present article refers to the causes of its success and reexamines the requirements in planning better art classes.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学校教育学部附属教育実践総合センター
発行日 2000-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493