手書き文字の個性の教育に関する研究方向性

学校教育実践学研究 6 巻 27-37 頁 2000-03-20 発行
アクセス数 : 1178
ダウンロード数 : 1374

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_6_27.pdf 762 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
手書き文字の個性の教育に関する研究方向性
タイトル ( eng )
The Directional of the Study about the Education of the Personality of the Handwriting Letter
作成者
谷口 邦彦
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
6
開始ページ 27
終了ページ 37
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
Shosha education guided the model of the handwriting letter in the daily life up to this. Because the handwriting letter is used in the public place, it is possible to say that this thing is oroper. However, because the opportunity to write a letter using the personal computer and so on increased today, the purpose to write a letter with the hand is changing. In future shosha education, it thinks that the personality of the handwriting letter in addition to the model of the handwriting letter must be made important. Therefore, in this paper, it argues about the directional of the study about the education of the personality of the handwriting letter.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学校教育学部附属教育実践総合センター
発行日 2000-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493