運動課題の習得・保持・転移の測定における文脈干渉効果

広島大学教育学部紀要. 第二部 40 号 141-147 頁 1992-03-30 発行
アクセス数 : 1398
ダウンロード数 : 1036

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
運動課題の習得・保持・転移の測定における文脈干渉効果
タイトル ( eng )
Contextual Interference Effects in Measuring Acquisition, Retention and Transfer of a Motor Task.
作成者
収録物名
広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2
40
開始ページ 141
終了ページ 147
抄録
The present experiment extends the idea of Shea et al. (1990) by determining the impact of manipulating retention and transfer conditions on their performance. Each of a blocked and a serial acquisition group was measured their retention and transfer performance of an underhand throw task in either blocked, serial or reverse serial condition.

Acquisition result showed inferior performance for the serial acquisition group. When retention and transfer were measured in a serial condition, the serial acquisition group showed superior performance. When mesured in a blocked condition, no difference was found. When mesured in a reverse serial condition, no difference was found on retention, but superior performance for the serial acquisiton group was found on transfer.
NDC分類
教育 [ 370 ]
スポーツ・体育 [ 780 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部
発行日 1992-03-30
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0440-8713
[NCID] AN0021336X