保育者の自然観はいかにして形成されるか? (1) : 「森の幼稚園」の保育者が語る現在の自然観

幼年教育研究年報 30 巻 49-59 頁 2008-07-10 発行
アクセス数 : 1489
ダウンロード数 : 2142

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
AREC_30_49.pdf 385 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
保育者の自然観はいかにして形成されるか? (1) : 「森の幼稚園」の保育者が語る現在の自然観
タイトル ( eng )
Formation Processes of Kindergarten Teachers' Views of Nature (1) : Experienced Teachers' Views of Nature
作成者
越中 康治
収録物名
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
30
開始ページ 49
終了ページ 59
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
抄録
In order to clarify formation processes of kindergarten teachers' views of nature, we conducted semi-structured interviews with kindergarten teachers. The purpose of this first report is to show experienced teachers' views of nature. The results of the interviews indicate that experienced teachers believe that: (1) human beings are originally embedded in nature; (2) nature brings varied materials that provide humans with a wealth of experience; (3) experiences in nature are important especially for young children.
著者キーワード
kindergarten teacher
views of nature
semi-structured interview
NDC分類
心理学 [ 140 ]
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
発行日 2008-07-10
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110