幼稚園教諭のBeliefに関する研究 : 小学校教員との比較から

アクセス数 : 1138
ダウンロード数 : 471

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
AA11625039_56_333.pdf 1.87 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
幼稚園教諭のBeliefに関する研究 : 小学校教員との比較から
タイトル ( eng )
Research on Kindergarten Teacher's Belief System
作成者
佐藤 智恵
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
56
開始ページ 333
終了ページ 339
抄録
The aim of this study is to clarify the structure of teacher's belief system in kindergarten. The questionnaire was adopted as a method for this research. It consists of sixty-eight questions. Consequently, 104 responses were collected from kindergarten teachers. The data were analyzed from three aspects; their ages, lengths of their career, and qualifications. The following are the main results. 1) Kindergarten teacher's Belief is different depending on the age. 2) Kindergarten teacher's Belief is changed by the experience. 3) Kindergarten teacher's Belief was different according to their acquired qualification. Namely, Belief is different in those who acquire the nursery teacher qualification and those who acquire the teacher of the elementary school.
著者キーワード
kindergarten teacher
Belief system
questionnaire survey
幼稚園教諭
Belief system
アンケート調査
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-12-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039