三歳児の学びの姿を探るプロジェクトの試み : 水とのかかわりを通して
幼年教育研究年報 27 巻
61-71 頁
2005-03-31 発行
アクセス数 : 997 件
ダウンロード数 : 280 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/17913
ファイル情報(添付) |
KJ00004293644.pdf
1.07 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
三歳児の学びの姿を探るプロジェクトの試み : 水とのかかわりを通して
|
タイトル ( eng ) |
How a preschool teacher used project approach to facilitate learning experiences of 3-year-olds? : Report of water project
|
作成者 |
菅田 直江
鳥光 美緒子
|
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 27 |
開始ページ | 61 |
終了ページ | 71 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
The purpose of this study is to depict the use of project approach to facilitate learning experiences of three year-olds by a preschool teacher. The study was conducted as part of a collaborative work of introducing the approach into the classroom between faculty members and preschool teachers of Hiroshima University. Children's activities and experiences with water are divided into five phases and reflected by the teacher. Results indicated that the attempt of bringing the project approach into practice leads the teacher to an elaborated notion of young children's learning and the roll of the teacher in facilitating their larning experiences.
|
著者キーワード |
project approach
preschool teachers
young children
learning
reflective proctice
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部附属幼年教育研究施設
国立情報学研究所
|
発行日 | 2005-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|