小説教材の読みに関する学習者論的研究 : 「トロッコ」(芥川龍之介)の場合
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 51 号
137-146 頁
2003-03-28 発行
アクセス数 : 2145 件
ダウンロード数 : 3623 件
今月のアクセス数 : 12 件
今月のダウンロード数 : 16 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/16184
ファイル情報(添付) |
KJ00000703086.pdf
1 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
小説教材の読みに関する学習者論的研究 : 「トロッコ」(芥川龍之介)の場合
|
タイトル ( eng ) |
A Learner Oriented Study on Teaching of Literature : Some Considerations on Teacher's Interpretations of ""TOROKKO (tramcar)"" (Ryunosuke Akutagawa)
|
作成者 |
寺田 守
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 51 |
開始ページ | 137 |
終了ページ | 146 |
抄録 |
This research clarified conceived learners in teacher's interpretations. Three patterns of interpretation processes that were recursive reading of Ryohei's personality between two times in his childhood and adulthood, reading as different roles among teacher and learners, and reading through expanding sympathy with Ryohei was pointed out as the result of considerations. Then author have revised conceived learners by focusing on narrator.
|
著者キーワード |
学習者像
語り手
回帰的な読み
conceived learners
narrator
recursive reading
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2003-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|