情報科学技術教育を基礎とした「情報」 教員養成のためのカリキュラムの開発 : 既存の教員養成カリキュラムの比較を通して

アクセス数 : 981
ダウンロード数 : 105

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00000703072.pdf 623 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
情報科学技術教育を基礎とした「情報」 教員養成のためのカリキュラムの開発 : 既存の教員養成カリキュラムの比較を通して
タイトル ( eng )
Development of Curriculum for ""Information"" Teacher Training Based upon Information Science and Technology Education : Comparative Study on Existent Teacher Training Curricula
作成者
上田 邦夫
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
51
開始ページ 7
終了ページ 14
抄録
The rapid progress of advanced information technology is going to change the situation and environment which surround information education. A new government-guidelines-for-teaching for high schools was notified on March 29, 1999, and a subject of information was newly established. Furthermore, the contents of the curriculum in connection with the subject of information license were clarified in July, 2000. While it has been indefinite what subject course is needed from a viewpoint of ""information"" teacher training, the ""information"" teacher is going to be trained in large quantities. This paper discusses the subject course and its curriculum for the ""information"" teacher training in the faculty of school education.
著者キーワード
情報科学技術教育
情報科
情報教育カリキュラム
学校教育
教員養成
Information Science and Technology Education
Subject of Information
Curriculum for Information Education
School Education
Training of Teachers
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2003-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725